عوامل رتبه بندي در گوگل چيست؟


عوامل رتبه بندي همه عناصري هستند که موتورهاي جستجو براي رتبه بندي يک صفحه خاص در نتايج جستجو در نظر گرفته اند.


اين به ملاحظات فني، کيفيت محتوا، ساختار سايت، لينک ها، سيگنال هاي کاربر، تجربه کاربر، شهرت و بسياري از عناصر ديگر مربوط مي شود.


تعدادي از عواملي که موتورهاي جستجو در نظر گرفته مي شوند ناشناخته هستند، اما در صدها و شايد هزاران نفر اجرا مي شوند.


 


آيا تجربه کاربر يک عامل رتبه بندي است؟


Joost de Valk: تجربه کاربر يک عامل رتبه بندي است. تجربه کاربر، با اين حال، چيزي است که شما مي توانيد در مقياس 0 تا 10 امتياز.


چيزهاي مشکوک بسياري از اين عوامل اين است که همه آنها عوامل خطي مستقيم و غيرمستقيم هستند. اگر تجربه کاربر شما وحشتناک باشد،


هيچکس هرگز به شما پيوند نخواهد داد. اگر تجربه کاربر شما عالي باشد، احتمالا بيشتر افراد مايل هستند که شما را به دوستان خود توصيه کنند،


دوباره به دنبال شما بگردند و به وب سايت خود بازگردند.


همه اين چيزها با هم همخواني دارند


 


اگر UX فاکتور رتبه بندي چگونه Google آن را تعيين مي کند؟


جونو آلدرسون: اين جالب است چرا که آنها در سايت شما نيستند و سايت شما را اندازه مي گيرند؟


بنابراين بسياري از نظريه هاي توطئه وجود دارد که ممکن است شما گوگل آناليت يا بينش را از Chrome بخوانند اما احتمالا درست نيست.


آنچه که آنها در هنگام بازديد از سايت شما مشاهده مي کنند محتوا، ساختار، سرعت، طرح، طرح هاي رنگي و غيره است.


نه تنها اين، بلکه آنها نيز به دنبال کليد هاي کوتاه انتقادي، گزاف گويي پشت و چسبيدن به پره ها هستند. آنها زماني که از اين بازديد مي کنند،


بررسي مي کنند که مردم از پنج وب سايت ديگر بازديد مي کنند. آنها نتايج جستجوي خودشان را تجزيه و تحليل مي کنند.


اما براي آنها UX بسيار کم است زيرا آنها در آنجا نيستند. آنها در حال تلاش براي خارج کردن آن ازخارج هستند.


 


آيا شمار کلمه يک عامل رتبه بندي است؟


جونو: براي اين يک پاسخ درست نيست. نکته اين است که شما نياز به مقدار مناسب براي پاسخ دادن به سوال که کاربر دارد.


هيچ پاسخي به چند کلمه اي که بايد پست باشد وجود ندارد. حداکثر واضح نيست و بيشتر وما بهتر نيست، اما پاسخ بيش از اندازه کافي است.


اگر شما مي توانيد 500 مطلب را بر روي يک موضوع بنويسيد و آن را احساس کنيد، قطعا در 200 متوقف نخواهيد شد.


اما در بعضي موارد، پاسخ کوتاه چيزي است که مي خواهيد.


 


Joost: در برخي موارد، من تصميم گرفتم حداقل تعداد کلمه را به Yoast SEO براي يک دليل قرار دهم.


من فکر مي کنم اکثر الگوريتم ها هنوز نياز به کمي محتوا دارند تا قادر به تعيين يک موضوع باشند.


اگر محتواي کافي نداشته باشيد، تعيين موضوع بسيار سخت مي شود. بنابراين در مورد مبلغ مطلق، مجبور نباشيد.


 


آيا آب و هوا يک عامل رتبه بندي است؟


Joost: اگر شما در مورد اين فکر مي کنيد مي گويند نه، البته نه. آب و هوا بر رتبه بندي تاثير نمي گذارد.


درست است، نه به طور مستقيم اما اگر شما تهويه مطبوع به فروش مي رسانيد،


مردم در طول موج گرما به طور متفاوتي جستجو مي کنند تا در شرايط آب و هوايي معمول. اکنون آنها به دنبال "کشتي هاي امروز" يا "تحويل توسط فردا" هستند.


بنابراين يک عامل خارجي است. آب و هوا بر نحوه کليک افراد تاثير مي گذارد.


اين رفتار آنها را تغيير مي دهد و رفتار کليک مي تواند به طور چشمگيري به رتبه بندي به سرعت تاثير مي گذارد.


همه به اين دليل است که چگونه Google با اين کارها کار ميکند. بنابراين آب و هوا مي تواند رتبه بندي را تحت تاثير قرار دهد،


اما سوال اين است که آيا مي توانيد آن را به خوبي انجام دهيد. اين احتمالا بسيار سخت تر است، اگرچه غير ممکن نيست.


 


آيا متن bold يک عامل رتبه بندي است؟


جونو: من فکر مي کنم يک بار يک بار کسي فکرش را مي کرد.


افراد فکر مي کردند که کلمات کليدي که ميخواهند به صورت جسورانه رتبه بندي کنند،


ايده خوبي بود، زيرا گوگل آن ها را شناسايي کرده و آنها را مهم دانسته است.


من فکر نمي کنم که تا به حال کار کرده است. به هر حال، هنوز مردم آن را انجام مي دهند.


شايد آن را به عنوان يک عامل رتبه بندي _bad_ همبستگي. اگر شما کلمات کليدي خود را به جاي تفکر در مورد


چگونگي ايجاد اين متن خوب و قابل خواندن بپوشانيد، احتمالا همه چيز را بدتر مي کنيد.


 


 


منبع : https://yoast.com/15-questions-about-ranking-factors/


 


مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Donovan مینو رایانه James سرزمین صلصال سلام دنیا توليدي کفش همسایه های آسمانی... Ruby وبلاگ شخصی کیوان زینی