به عنوان يک وب سايت بزرگتر شده است، اغلب دشوار است از جلوگيري از تکرار صفحات و يا تقريبا تکراري از يکديگر. اين مي تواند مسائل محتواي تکراري ايجاد کند.
اگر شما دو صفحه مشابه داشته باشيد و آنها هر دو واجد شرايط رتبه بندي براي يک کليد واژه خاص هستند، موتور جستجو به سادگي نمي داند که کدام يک از URL ها بايد ترافيک را به آن ارسال کند.
براي حل اين، شما مي توانيد URL دلخواه را انتخاب کنيد، اين همان چيزي است که ما URL کانوني را مي ناميم.
محتوا يکسان ، URL هاي مختلف
URL کانوني يک راه حل فني براي محتواي تکراري است. مثلا ممکن است يک پست يا محصول داشته باشيد که به دو دسته متصل است و زير دو URL وجود دارد، مانند:
https://example.com/black-shoes/black-and-red-shoes/
https://example.com/red-shoes/black-and-red-shoes/
اگر اين URL ها براي محصول يکسان باشد، انتخاب يک به عنوان URL کانوني گوگل و ساير موتورهاي جستجو را نشان مي دهد که يکي از آنها در نتايج جستجو نمايش داده مي شود.
Canonical ها همچنين شما را قادر مي سازند تا موتورهاي جستجو را به نسخه اصلي مقاله ببريد. بياييد بگويم، شما يک پست براي حزب ديگري که در وب سايت خود منتشر شده است نوشته ايد.
اگر مي خواهيد آن را در سايت خود نيز پست کنيد، مي توانيد با ارسال يک نسخه از آن به نسخه اصلي، موافقت کنيد.
نحوه شناسايي URL کانوني يا کنونيکال
يک URL کانونيکال مي تواند در منبع يک صفحه وب، با جستجوي rel = "canonical" ديده شود. اين عنصر تنها موتورهاي جستجو است، کاربران شما تحت تاثير آن قرار نخواهند گرفت.
هنگامي که براي هدايت، لينک کنو نيکال زماني که براي استفاده از يک قاعده
بر خلاف هدايتها، کاربران نميتوانند قهرمان شما را ببينند. اگر شما مي توانيد يک URL را بدون شکستن سايت خود هدايت کنيد. تو بايد.
اما اگر هدايت کردن سايت شما را غير منطقي کند، تنظيم کانوني يک راه حل قابل قبول است.
منبع : https://yoast.com/what-is-a-canonical-url/
درباره این سایت